Mighty No. 9
Gemiste Kans voor Mega Man -fansMighty No. 9 voor de Wii U probeert de nostalgie van klassieke
Mega Man -games terug te brengen, maar slaagt daar helaas niet in. Voor mij was het een teleurstelling, vooral omdat de game ontwikkeld is door Comcept met
Mega Man -bedenker Keiji Inafune als director. Met zo’n bekende naam en een succesvolle Kickstarter-campagne waren mijn verwachtingen hooggespannen, maar de uiteindelijke game viel vies tegen.
De gameplay doet denken aan de oude
Mega Man -titels, met side-scrolling actie en uitdagende platformsegmenten. Je bestuurt Beck, een robot die vijanden kan absorberen om nieuwe vaardigheden te verkrijgen. Hoewel dit concept interessant klinkt, vond ik de besturing erg onhandig. Juist in dit soort games is een precieze besturing cruciaal, en dat ontbrak hier helaas. Het maakte het spel frustrerend om te spelen en ik miste de vloeiende ervaring die ik van een actie-platformer verwacht.
Grafisch is Mighty No. 9 ondermaats voor de Wii U-standaarden. De visuele stijl is eenvoudig en mist de charme die ik van een spirituele opvolger van
Mega Man had verwacht. De Wii U-versie kampt bovendien met technische problemen zoals framerate-drops en lange laadtijden, wat het spelplezier aanzienlijk verminderde. Ook het geluid en de muziek zijn redelijk, maar missen de pakkende melodieën die
Mega Man -fans gewend zijn. Al met al voelt Mighty No. 9 voor mij als een gemiste kans; de game had potentieel, maar voldoet niet aan de verwachtingen van fans van het genre.